Monday 15 March 2010

Tva Veckor Kvar!


Bade vi har varit ratt sjuka den har veckan i olika omgangar. Det har fick Erika, 30 tabletter att ta pa tva dagar. Jag tog dom dock bara en dag sen kande jag att superkuren rackte.




Vara alsklingar alla har fatt nya frisysrer, eller nastan alla, det flesta har blivit rakade men behallt en frasig lugg.




24-aringen i mitt hjarta blir lika glad varje gang vi kollar pa honom!



Var manikyr fran forra veckan och vara nya bastis/gansta-armband. Andy och Marina har lika dana blavita armband som vi



Nu har vi bara tva veckor kvar och tio dagar kvar pa barnhemmet! Ska bli riktigt trist och lamna alla alsklingar pa barnhemmet och lite trist och lamna Saigon. Men vi har fortfarande massor att se fram emot. Pa torsdag kommer Lina och Vida och tittar forbi och pa Lordag kommer Erikas mor och syster och halsar pa Jippi! Sen bar det av till Thailand, Kambodja, Laos, Bali etc...

Veckan som gatt har varit valdigt handelserik, vi har gatt pa bio twice, sett Percy Jackson och Alice i underlandet. Percy inget att rekommendera, Alice i underlander tror jag ar battre i 3D. Vi har aven gatt ut nagra kvallar, hangt lite med nya volontarer, PH2 ar fullt igen sa vi har inget eget rum langre.

Sen igar var vi i dom beromda Chu chi tunnlarna som vietnameserna gomde sig i fran amerikanerna. Som allt annat som har med kriget att gora ar det ratt anti-amerika vilket enligt mig ar ganska forstaligt. Alla amerikanska volontarer som ar har ska alltid namna att saker och ting ar anit-amerika som om dom tyckte synd om sig sjalva. Men sjalva tunnlarna i sig var ratt imponerande, utrymmerna var minimaliska, dom bodde dar i flera ar och det lyckades alltid overlista amerikanerna. Stina vagade sig ner i en tunnel, inte jag dock, alldelse for trangt for att jag ska vaga mig ner. Dessutom fick gruppen bakom Stina panik och skrek hela vagen ut till exit.

Som vanligt hanger vi pa barnhemmet varje dag och har kommer lite bilder pa vara sotnosar och aven tva videosar.

1 comment:

  1. 24-åringen har gjort det igen, checka handen!! och vad ska man säga om frisyrerna... najs mode :D

    ReplyDelete